Gry

Wybieramy dobry sklep z grami 

Adrian Korczak

Sklep z grami to pojęcie znane chyba każdemu graczowi – chyba nie ma takiego, który choć raz nie poszedł do tego miejsca i choć raz nie wyszedł z niego z nowym oryginałem pod pachą bądź nie zamówił takowego w internetowym sklepie "growym". W sieci funkcjonuje wiele tego typu witryn, ale jak wybrać najlepszą? 

Przede wszystkim sklep z grami musi mieć ciekawą i bogatą ofertę. Niekoniecznie tylko gier, dobrze jest gdy taki sklep posiada, również sprzęt dla graczy (myszki, klawiatury, słuchawki, specjalne podkładki itd.). W końcu nikt nie zajrzy to miejsca, gdzie na półce będzie zaledwie kilka tytułów sprzed paru ładnych lat. Najlepsze internetowe sklepy mają w ofercie najnowsze tytuły oraz możliwość zamówienia gry w przedsprzedaży. Czasami zdaża się, że sklep na swojej stronie posiada kategorię zatytułowaną darmowe gry do pobrania, gdzie zamieszczone są próbki gier (wersje demonstracyjne). To, także należy zaliczyć na "plus".
Kolejną sprawą są konkurencyjne ceny, wiadomo bowiem, że do sklepu z grami nikt nie zajrzy, jeśli nowe gry będą kosztowały krocie. Do czynienia mamy tu więc z nieustanną licytacją sklepów z grami „kto da mniej”, co prowadzi do promocyjnych cen za świetne tytuły. Sklep internetowy mający świeżą grę za niewielkie pieniądze na pewno prędzej przyciągnie gracza. Jednak cena nie powinna być przesadnie niska, gdyż wtedy jest duża szansa, że za dany towar zapłacimy dodatkowo mało profesjonalna obsługą albo długim czasem oczekiwania na zamówienie.
Skoro mowa o niskich cenach, warto zwrócić uwagę na promocje w sklepach z grami. Sklepy takie przeżywają oblężenie głównie w okresie świąt Bożego Narodzenia i Dnia Dziecka, bowiem rodzice wybierając prezent coraz częściej patrzą na półki sklepów z grami. Obniżki cenowe sięgają niekiedy 50%! Jest to dobra okazja dla graczy, aby kupić świetny produkt za małą kasę.
Kolejna sprawa to reklama. Każdy dobry sklep oferujacy gry, aby przyciągnąć klienta, musi się zareklamować, czy to na stronie internetowej, czy poprzez e-maile. Dobrze reklamowany sklep ma większe szanse odnieść sukces.
Dobrym rozwiązaniem są też newslettery sklepów z grami. Wystarczy się zarejestrować na stronie, a sklep taki co jakiś czas przyśle nam e-mail zawierający nowinki i świeże tytuły, jakie pojawiają się w jego ofercie.

Autor   Adrian Korczak

artykuł pochodzi z http://artelis.pl/artykuly/37155/wybieramy-dobry-sklep-z-grami

 

Konfiguracja dowolnego pada w grze z serii Fifa. 

Porady komputerowe


Chciałbys grac w Fife 12 na padzie, ale masz stary pad, którego Fifa nie obsługuje? Zastanawiasz się, czy kupic nowy pad? Niepotrzebnie. Z tego poradnika, dowiesz sie jak skonfigurowac dowolnego pada, aby dało sie wykonywac triki. Wszystko oczywiście za darmo.
Wiele z nas miało problemy z tą gra, kiedy kupiliśmy fajny pad z dwoma "grzybkami", wibracją i kiedy przyszliśmy do domu i podłączyliśmy pada do portu USB, po zainstalowaniu sterowników i odpaleniu gry, okazało się że nie chce działać grzybek odpowiedzialny za robienie trików. Niestety gra FIFA XX, wymaga specjalnych padów, które są kosztowne. Co zrobić więc ze starym padem? Sprzedać, oddać do sklepu. licząc na ich łaskę? Ależ nie. Pokaże jak skonfigurować pada, aby działał jak rasowy pad we 100% zgodny z grą. I wcale nie musi to być pad z górnej półki. Wystarczy przeciętny pad (np. firmy Manta ). Ja sam używam pada tej firmy o nazwie MM 817 HUNTER PAD USB. Pad ten jest dobrze wykonany, z dobrych materiałów. Kiedy się nim potrzesię, nie słychać żadnego latania przycisków co było wadą innych tanich padów tej firmy. Plusem jest również to że, ma małą cenę, jak na tą jakość wykonania. Teraz pokaże jak go skonfigurować żeby działał w grze FIFA 10. Oczywiście, trik ten zadziała także ze starszymi częściami, takimi jak Fifa 09, 08, 07 ale także z nowszą jak Fifa 11 i nową Fifa 12, która wyjdzie za parę miesięcy... Także pozostaje tylko przeczytać poradnik,  ściag.... eee - kupić gre i grać!!!
1.Skopiowanie rejestru.rejestr
Kilka słów wyjaśnień. Rejestr jest bazą danych w systemie Windows,która zawiera ważne informacje o sprzęcie, zainstalowanych programach i ustawieniach oraz profilach dla każdego z kont użytkowników na komputerze. System Windows ciągle odwołuje się do informacji zawartych w rejestrze. Nie należy wprowadzać ręcznych zmian w rejestrze, ponieważ programy i aplikacje zwykle wprowadzają niezbędne zmiany automatycznie.Nieprawidłowa zmiana w rejestrze komputera może uniemożliwić działanie komputera. Rejestr kopiujemy, aby móc go później odzyskać, gdyż bezpodstawne grzebanie w Rejestrze, może skończyć się niestabilnością systemu (tzn. usuwanie kluczy, wartości.). Dlatego właśnie wykonujemy jej kopię. Zalecam kopiowanie Rejestru, przed każdorazowym grzebaniu w nim.
1.Klikamy Start, uruchom, i wpisujemy regedit.
2.Teraz skopiujemy rejestr, na wypadek popełnienia błędu.
3.W oknie edytora wybierz menu Rejestr | Eksportuj plik rejestru. Gdy pojawi się okno zapisu, nazwij plik i wybierz bezpieczną lokalizacje i wciśnij [Zapisz].
2. Przywracanie starej wersji rejestru.
Kiedy coś nam nie pójdzie i chcemy przywrócić starą wwrsje rejesrtu - nie ma nic prostszego. Aby przywrócić poprzednią wersję edytowanego klucza uruchamiamy Edytor Rejestru i wybieramy Rejestr | Importuj plik rejestru. Następnie zaznaczamy plik do którego wyeksportowaliśmy klucz, wciskamy klawisz Otwórz i gotowe.
3. Edycja Rejestru.
1. Klikamy START > URUCHOM
2. Wpisz "regedit" i ENTER
3. Wejdź w "HKEY_LOCAL_MACHINE > SYSTEM > CurrentControlSet >Control > MediaProperties > PrivateProperties > Joystick >OEM"
4. Potem w katalogu "OEM" znajdziesz katalogi podobne nazwą do na przykład takiego "VID_0583&PID_FF60"
5. Przeszukaj każdy z nich (nie otwieraj tylko klikaj pojedynczo lewymprzyciskiem myszy) i w prawym oknie w polu "OEMName" znajdź nawzęswojego PADA (sprawdź w kontrolerach gier jaka ona jest bo z regułyjest inna niż twój model pada).
6. Kiedy już znajdziesz swój pad kliknij dwa razy w pole "OEMName" izmień nazwę swojego pada na którąś z listy padów kompatybilnych jawybrałem Logitech Cordless Rumblepad 2).
7. Możesz wyłączyć edytor rejestru.
8. Teraz wejdź do FIFY i spróbuj zmienić sterowanie w grze.

4. Lista kompatybilnych padów do FIFY 10.

Logitech Cordless Rumblepad 2
Logitech Rumblepad 2 Vibration Feedback Gamepad
Logitech RumblePad
Logitech Dual Action Gamepad
Logitech Cordless RumblePad
P3000 Wireless Pad i Docking Station
P2900 Wireless Pad
P2600 Rumble Pad
P2900 Wireless Pad
P2500 Rumble Pad
P990 Dual Analog Pad
P880 Rumble Pad
Dual Trigger 2-in-1 Rumble Force
Rechargeable Wireless 2-in-1 Dual Trigger
2-in-1 Dual Trigger Gamepad
Wireless Dual Trigger Gamepad
FireStorm Dual Power 3
FireStorm Wireless Gamepad
FireStorm Dual Analog 3
Więcej ciekawych artykułów, na stronie www.nasz-pecet.cba.plhttp://www.nasz-pecet.cba.pl/
Porady komputerowe, zarabianie w internecie, ebooki - wszystko w jednym miejscu.

 Autor  Porady komputerowe

artykuł pochodzi z http://artelis.pl/artykuly/39322/konfiguracja-dowolnego-pada-w-grze-z-serii-fifa

 

Fifa - Turnieje online 

Paweł Ziomka

Piłka nożna to niewyczerpane źródło przyjemności dla milionów fanów tego sportu na całym świecie. Wiadomo, dla samego zdrowia psychicznego warto od czasu do czasu dać ponieść się emocjom sportowym i zasiąść przed telewizorem, najlepiej w gronie równie podekscytowanych znajomych.
Na świecie przybywa jednak fanów piłki nożnej, którzy trenują kopanie na ekranie monitora, za pomocą specjalnych gier, zwanych symulatorami. Odbywają się nawet specjalnie turnieje fifa, podczas których można sprawdzić nabyte w ten sposób umiejętności. Granie w piłkę nożną na symulatorach ma już swoją prawie 40-letnią tradycję. Popularność gier piłkarskich łatwo wytłumaczyć, odnosząc ten fakt do powszechnego zainteresowania milionów ludzi takimi sprawami, jak transfery gwiazd piłkarskich czy przygotowania drużyn piłkarskich do mundialu. Gra w piłkę za pomocą komputera dostarcza wyjątkowych emocji i pozwala na moment wejść w świat, w którym pojawiają się znane twarze sportowców. Współczesna największa produkcja z tego zakresu, czyli fifa, w dużej mierze bazuje właśnie na oferowaniu tego typu emocji. Najnowsza odsłona symulatora nosi nazwę fifa 12. Gra jest zmieniana z dużą regularnością, na co żywiołowo reagują fani na całym świecie, komentując bez przerwy kolejne ulepszenia. Co roku producent stara się zaskoczyć czymś nowym - w zeszłym roku recenzenci chwalili między innymi bardzo realistyczny system podań pilki między piłkarzami oraz dobrze oddaną scenę wiwatowania po strzeleniu bramki. W tym roku też z pewnością można liczyć na doskonałe efekty graficzne w pokazaniu postaci zawodników. Płynność, realizm - to największe atuty współczesnego symulatora.
 
Firma wydająca Fifa 12 ma opinię absolutnego potentata na rynku gier tego typu, chociaż kroku dotrzymuje jej producent PES-y. Właśnie wyścig miedzy Fifa,  a PES-em mobilizuje do wprowadzania kolejnych udoskonaleń, by wprawić w  zachwyt fanów futbolu na całym świecie. Można zauważyć przy tym, że współcześni odbiorcy stali się bardzo wybredni. Zdaniem specjalistów, komputerowy futbol z pewnością zostanie jeszcze poddany wielu reformatorskim próbom.

 Autor   Paweł Ziomka

Artykuł pochodzi z http://artelis.pl/artykuly/32464/fifa-turnieje-online

 

Rajdowe mistrzostwa świata WRC 2010 

 

Paweł Paabson


 

Rajdy samochodowe to niewątpliwie sport dla  ludzi o mocnych nerwach. O czasach na torach, często decydują nie tylko zdolności manualne kierowców, ale także umiejętność zachowania zimnej krwi w sytuacji zwiększonego napięcia.
Ostatnimi laty szczególnym uznaniem wśród  fanów samochodowych zmagań cieszy się WRC, nie bez powodu, ponieważ jest to najwyższa i zarazem najbardziej prestiżowa kategoria.
Producenci gier komputerowych, a w szczególności włoskie studio Milestone,  doceniają zainteresowanie tym sportem, tworząc co roku, w porozumieniu z FIA (Międzynarodową Federacją Samochodową) nowe odsłony symulatorów rajdów samochodowych. Codzienne statystyki Ilości  pobrań wersji demo WRC 2010 pokazują, że zainteresowanie tematem jest naprawdę ogromne.
Demo gry WRC 2010 udostępnione przez producenta daje nam możliwość przetestowania gry przed jej ewentualnym zakupem, warto więc to zrobić, aby później nie żałować straty, ciężko zarobionych pieniędzy.  Cena gry jest dość wysoka, bo wacha się w granicach 120 zł. Moim zdaniem warto, zważając szczególnie na fakt iż WRC 2010 ma wykupioną oficjalną licencję Międzynarodowej Federacji Samochodowej, dzięki czemu mamy do dyspozycji nie tylko prawdziwych kierowców ale także ich pilotów, zespoły fabryczne a także wszystkie imprezy z rajdowego kalendarza.
Pełna wersja gry oferuje nam 13 torów, w 13 różnych lokacjach: Nowej Zelandii, Japonii , Hiszpanii , Szwecji, Meksyku, Jordanii, Portugalii, Bułgarii, Finlandii, Niemczech , Turcji,  Francji oraz Wielkiej Brytanii. Twórcy gry postarali się także o wzbogacenie zabawy trybem multiplayer, który umożliwia dodatkową zabawę w sieci. Demo gry WRC 2010 daje nam możliwość przetestowania gry jedynie na dwóch trasach.
Autor  Paweł Paabson
Artykuł pochodzi z http://artelis.pl/artykuly/24067/rajdowe-mistrzostwa-swiata-wrc-2010 


 

Football Manager 2009

Autorem artykułu jest Adrian Korczak


Football Manager 2009 to kolejna cześć menadżera piłkarskiego. Wydawcą tego tytułu jest firma SEGA. Produkt pod wieloma względami przypomina wersje z zeszłego roku jednak pojawia się wiele modyfikacji. W grze wcielamy się w postać menadżera, który obejmuje rządy nad klubem z danego państwa lub reprezentacją.

Football Manager 2009 to kolejna cześć menadżera piłkarskiego. Wydawcą tego tytułu jest firma SEGA. Produkt pod wieloma względami przypomina wersje z zeszłego roku jednak pojawia się wiele modyfikacji. W grze wcielamy się w postać menadżera, który obejmuje rządy nad klubem z danego państwa lub reprezentacją. Od tej pory losy drużyny zależą tylko od nas, czy klub osiągnie sławę i znajdzie się na szczycie czy wręcz przeciwnie. Niestety mimo już pewnego wieku tej części najsłynniejszego menedżera piłkarskiego na pecety to nie znajdziemy go na żadnej witrynie internetowe w kategorii darmowe gry do pobrania. Może dopiero za jakiś czas wydawca uzna, że gra ta mogła by zostać udostępniona za darmo.

W FMie 2009 wprowadzono po raz pierwszy silnik trójwymiarowego rozgrywania meczy, ale klasyczny tryb 2D z poprzednich wersji jest także dostępny. Zostały także wprowadzone rozbudowane konferencję z mediami, gdzie oprócz podanych możliwości przez grę, można napisać coś własnego do dziennikarzy. Poprawiono system transferowy, żeby był bardziej realistyczny. Dodatkowe funkcje asystenta, który podpowiada o tym co zrobić, żeby drużyna spisywała się lepiej oraz o postępach klubu. Jest także możliwość opcja wyuczenia zawodnika ulubionych zagrań np. lob nad bramkarzem, strzały z dystansu itd. W tej wersji udoskonalono moduł zaufania tzn. poprawiono system atmosfery i morałów zespołu, renomy klubu oraz wiele innych. Jest także pewna modyfikacja dla fanek piłkarskich, po raz pierwszy można wybrać płeć menadżera, co do tej pory było niemożliwe.

Gra ma trochę charakter strategiczny i można przy niej spędzić wiele godzin. Gdy zapisujemy pokazany jest czas spędzony podczas grania oraz dodatkowo śmieszny komentarzyk na temat uzależnienia, np. pora zmienić bieliznę lub wywiń bieliznę na lewą stronę oszczędzisz czas. W sezonie 2008/2009 dostępnych jest łącznie 51 lig z różnych krajów i ponad 350 tysięcy piłkarzy. Jeżeli ktoś bardzo pragnie może zrobić własną bazę danych i stworzyć siebie, bądź innego piłkarza i pokierować trochę jego karierą.

Football Manager 2009 to gra dla osób, które oprócz grania w piłkę chciałyby poczuć się jak Franciszek Smuda, Leo Beenhakker bądź inny menadżer piłkarski. Na pewno nie pożałujecie wolnego czasu by móc pograć w ten produkt.

--

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.


Need for Speed Shift

Autorem artykułu jest Adrian Korczak


Need for Speed jest chyba najsławniejszą grą wyścigową na świecie. Słyszał o niej niemal każdy gracz. Wyszło jej 12 części, które z większym lub mniejszym powodzeniem odniosły sukces, co nie zmienia faktu, że jest to gigant jeśli chodzi o wyścigówki.

Need for Speed jest chyba najsławniejszą grą wyścigową na świecie. Słyszał o niej niemal każdy gracz. Wyszło jej 12 części, które z większym lub mniejszym powodzeniem odniosły sukces, co nie zmienia faktu, że jest to gigant jeśli chodzi o gry wyścigowe.

Niedługo oddana w nasze ręce zostanie nowa część gry - Need for Speed Shift. Jest to absolutna nowość i cały czas docierają do graczy pogłoski i nowości na temat jak gra ma wyglądać i co ma się w niej dziać. Cały czas mamy przecieki na temat grafiki i innych ważnych szczegółów. Do sieci trafiły już screeny z gry, także mamy wstępny obraz tego co będzie się działo w Need for Speed Shift.

Zacznijmy od tego, że z ulicznych wyścigów, ucieczkami przed policją i gangsterskich porachunków przenosimy się znów... na profesjonalne tory wyścigowe. Producenci znów postawili na coś w stylu Toca Race Driver. Samochody nie są szczytem ulicznego tuningu, nie posiadają neonów, wielkich tatuaży na karoserii ani szeregu głośników które sprawią, że auta będą zauważalne z kilometra. Teraz mamy do dyspozycji prawdziwe wehikuły, które nastawione są na prędkość, prędkość i jeszcze raz moc.

Grafika na pierwszy rzut oka przedstawia się całkiem nieźle. Widać, że dużą uwagę przywiązano do szczegółów. Z tego co widać na screenach w Need for Speed Shift komputerowcy z EA Games całkiem nieźle wykonali swoją robotę. Modele samochodów są dopracowane bardziej niż w poprzednich NFSach. Oczywiście na podstawie kilku zdjęć nie można powiedzieć czy dana gra posiada dobrą grafikę, ale sądzę, że Electronic Arts wywiązało się jeśli chodzi o tę część gry.

Przede wszystkim na pochwałę zasługuje długo wyczekiwany widok ze środka pojazdu, który dostarcza wiele pozytywnych odczuć. Jedynym minusem, który teraz przychodzi mi do głowy mogą być wysokie wymagania sprzętowe. Wiadomo, gra świetna ale musi mieć na czym chodzić więc byle skrzynka nie da sobie z nią rady.

--

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.


Rfactor- najlepszy symulator wyścigów samochodowych ?

f1ligapl                                                             

  Artykuł ten pragnę poświęcić grze rfactor ,która już dziś zdobyła uznanie i serca wielu fanów sportów motorowych. Gra miała swoją światową premierę 31 sierpnia 2005 lecz mimo upływającego czasu wciąż wzbudza spore zainteresowanie.

   Głównym atutem rfactor'a jest jego modułowa konstrukcja ,pozwalająca na zmiany gotowych elementów jak również tworzenie nowych modyfikacji. Rfactor stworzony został przez amerykańskie studio developerskie Image Space Incorporated .Wykorzystany w grze silnik graficzny gMotor2 w pełni kompatybilny z Direct-X 9.0 umożliwia wyświetlanie szczegółowych obiektów ,a także dynamicznych cieni .Doskonale odzwierciedlenie sportowych wersji samochodów wraz z ich fizyką ,gdzie gracz ma możliwość dostosowania ustawień auta pod własne predyspozycje . Możliwość rozgrywania zawodów w pełnym cyklu zarówno w porze dziennej jak i nocnej Ponadto twórcy zadbali o dynamikę i realizm gry ,które są naprawdę niepowtarzalne .
   Jednak największą zaleta gry jest specjalnie zaprojektowany z myślą o społeczności internetowej tryb wieloosobowy .Fani gry na całym świecie tworzą własne modyfikacje zakładają kluby wyścigowe ,by dzięki doskonałości wykonania poczuć się choć przez chwile jak prawdziwy kierowca wyścigowy w rywalizując wybranej przez siebie serii .
   Poziom trudności jest na dośc wysokim poziomie ,gdzie oprócz stabilnej jazdy duży wpływ na osiągane wyniki ma również umiejętność odpowiedniego ustawienia auta reagującego na najmniejszą zmiane poszczególnych parametrów.
Zachęcam wszystkich pasjonatów wyścigów samochodowych ceniących sobie realizm połaczony z trudnością do wypróbowania swoich możliwośći za sprawą doskonałego symulatora samochodowego jakim z pewnością jest rfactor .
bszt

 Autor

f1ligapl

Artykuł pochodzi z http://artelis.pl/artykuly/16813/rfactor-najlepszy-symulator-wyscigow-samochodowych



Test konsol - Nintendo DS versus Sony PSP 

 

myślozbrodnia

Przez wiele lat konsole przenośne nie były traktowane zbyt poważnie przez miłośników gier, uważano je za swojego rodzaju zabawki. Przełomem było pojawienie się w 2004 roku na światowych rynkach PlayStation Portable, w skrócie PSP. 


Konsolka ta miała możliwości graficzne zbliżone do PlayStation 2, a zaraz po premierze pojawiło się na nią sporo poważnych tytułów. Niemal równocześnie Nintendo wypuściło do sprzedaży konsolę DS, charakteryzującą się podwójnym ekranem i panelem dotykowym. Niniejszy test przedstawi wady i zalety obu konsol.

1. Możliwości audiowizualne
Sony PSP posiada prawie czterocalowy wyświetlacz o rozdzielczości 480 × 272 pixeli, co czyni produkt Sony niezwykle wygodnym do odtwarzania multimediów. Również gry na tak dużym jak na przenośne urządzenie ekraniku wyglądają znakomicie, w czym udział ma również bardzo szybki procesor generujący grafikę. Nintendo DS z rozdzielczością 256 × 192 prezentuje się znacznie gorzej, lecz za to pomysł umieszczenia dwóch ekranów sprawdza się znakomicie - na jednym z nich możemy na przykład obserwować akcję, a na drugim mieć dostęp do menu bądź do podręcznej mapki.

test
2. Gry
W tej części testu zdecydowanie lepiej prezentuje Nintendo DS. Tytuły, które ukazały się na PSP to w większości porty gier z PS2 i PS3 (poza kilkoma wyjątkami, takimi jak LocoRoco czy Patapon). Na Nintendo DS wyszło o wiele więcej ciekawych i grywalnych tytułów, począwszy od nowych odsłon przygód Mario, skończywszy na japońskich RPGach.

3. Kompatybilność wsteczna
Nintendo DS z powodzeniem odtwarza gry przeznaczone na poprzednią konsolę Nintendo - Gameboya Advance. Został do tego przeznaczony specjalny slot na kadridże u dołu urządzenia (ale nowsza wersja, DSi, już go nie posiada). Z kolei na PSP możemy zagrać w gry z klasycznego PSXa, pobrane z sieci PlayStation Network. Jako że obie konsole mają możliwość odtwarzania starych gier, w tej kategorii test pozostaje nierozstrzygniety. Jednak na korzyć konsli Sony przemawia większe zaplecze emulacyjne (jednak nie jest to oficjalne oprogramowanie, lecz tzw. homebrew).

4. Grywalność
Tutaj zdecydowanie zwycięża DS, gdyż panel dotykowy sprawia, że wiele gier zyskuje nową jakość. Sony PSP pozostaje daleko z tyłu za konsolą Nintendo, jeśli chodzi o wrażenia z rozgrywki.

Na początku 2011 roku Nintendo wypuściło nową konsolę - 3DS. Jest to nowa, ulepszona wersja klasycznego DSa z dwoma ekranami dotykowymi i o wiele lepszymi możliwościami generowania grafiki. Sony zapowiedziało, że NGP, czyli następca PSP, zostanie dopuszczony do sprzedaży na przełomie 2011 i 2012 roku.

artykuł pochodzi za http://artelis.pl/artykuly/32811/test-konsol-nintendo-ds-versus-sony-psp

 

Seria Pro Evolution Soccer - kartoteka

cyberball 

 

PES 2010
Dziewiąta odsłona produktu japońskiej firmy Konami przyniosła ze sobą prawdopodobnie największy realizm, jaki może oferować na dzień dzisiejszy piłkarska gra komputerowa. Szereg istotnych zmian, wprowadzonych w stosunku do poprzedniej wersji, przysporzył serii Pro Evolution Soccer wielu nowych wielbicieli, oczarowanych poziomem jej niesamowitej grywalności – postawiono bowiem na oddanie najmniejszych szczegółów świata futbolu, wręcz z dokładnością do jednego źdźbła trawy. Urzekające animacje, w połączeniu z niezwykle wciągającymi oraz imponującymi trybami rozgrywki utworzyły wybuchową mieszankę, którą na długo zapamiętają fani na całym świecie. Ponadto, wpływ na sukces PES 2010 miały niewątpliwie jeszcze inne zmiany, takie jak choćby:
  • Gratka dla fanów piłki klubowej, pełna licencja na rozgrywki Ligi Europejskiej!
  • Tradycyjna modernizacja wyglądu piłkarzy, ich zachowań i naturalnych ruchów
  • Efektownie odrestaurowane stadiony oraz imponujące tektury muraw, wzbogacone o w pełni realistyczną grę świateł
  • Spontaniczne reakcje kibiców na wydarzenia boiskowe
  • Znacząca przebudowa trybu Master League – podział na Club House, Stadium Walk oraz Office
  • Jeszcze bardziej zgrani i żywiej reagujący przeciwnicy, na bieżąco analizujący swoje mocne i słabe punkty
  • Podniesione AI sędziów - trafne decyzje kartkowe oraz właściwe stosowanie przywileju korzyści
  • Możliwość pobrania z pozycji gry poprawek do statystyk zawodników!
PES 2009
Niekwestionowany lider na rynku gier piłkarskich po raz kolejny powraca w wielkim stylu – dzięki wytężonej pracy specjalistów ze studia Konami, PES oznaczony numerkiem 2009 odniósł jeszcze większy sukces niż jego poprzedniczki. Wszystko za sprawą zażartych dążeń twórców do uzyskania jak największego realizmu, co zaowocowało wielką poprawą kluczowych aspektów gry, w tym animacji meczowych oraz gameplaya. Ponadto, programiści oddali do dyspozycji graczy trzy zupełnie nowe tryby rozgrywki! Innowacje te, wraz z szeregiem doprowadzonych do perfekcji usprawnień graficznych, gwarantują najwyższy poziom piłkarskich emocji.
  • Rozgrywki UEFA Champions League, zawierające licencjonowane zespoły, oryginalny hymn i charakterystyczną oprawę przedmeczową!
  • Tryb kariery jednego gracza Become a Legend oraz jego sieciowy odpowiednik – Legends!
  • Jeszcze bardziej dynamiczna i intuicyjna kontrola nad zawodnikami
  • Ponownie udoskonalone modele postaci oraz nowe, unikalne animacje meczowe
  • Tradycyjnie podniesiona sztuczna inteligencja zawodników
  • Zmodernizowanie algorytmów obliczania trajektorii lotu piłki
  • Usprawniona kontrola specjalnych sztuczek, w zależności od indywidualnych umiejętności danego zawodnika
  • Poszerzenie liczby graczy do czterech w rozgrywce sieciowej!
PES 2008
Premiera siódmego symulatora piłkarskiego autorstwa Konami przyniosła zapewne najbardziej nieoczekiwane zmiany w historii serii. Na zarzuty graczy, jakoby Pro Evolution Soccer zatrzymał się w miejscu, programiści odpowiedzieli w najlepszy możliwy sposób - wprowadzając szereg usprawnień i dodatkowych opcji, czyniących grę jeszcze bardziej wciągającą i emocjonującą. PES 2008, w obliczu zmiany systemu numeracji, a także zupełnie przebudowanej mechanice rozgrywki, został okrzyknięty przez recenzentów dziełem nowej generacji. Entuzjaści futbolu z całą pewnością byli więc ukontentowani, zwłaszcza w obliczu szeregu zmian, w skład którego wchodziły:
  • Kolejne nowe licencje, w tym na jeden polski klub – Wisłę Kraków!
  • Nowatorska oprawa wizualna, uzdatniona o filtry zmiękczające obraz
  • Całkowicie odmieniona i zróżnicowana ścieżka dźwiękowa
  • Dopieszczony, niezwykle dynamiczny i bardziej realistyczny gameplay
  • Wyjątkowo szczegółowe modele postaci piłkarzy, ich twarzy oraz strojów
  • Zmniejszona do absolutnego minimum przewidywalność akcji rozgrywanych przez AI
  • Zaimplementowany unikalny system Teamvision, umożliwiający komputerowi rozpracowywanie taktyki gracza, a także wyciąganie wniosków z własnych błędów
  • Usprawnienie wirtualnej fizyki zawodników, zwiększenie naturalności ich zagrań
  • Możliwość markowania faulu, a także pełna kontrola nad obrońcami przy defensywnych stałych fragmentach
PES 6
Tak, jak każda poprzednia odsłona, tak i PES 6 ma do dziś całą rzeszę oddanych wielbicieli. Szóstą część kultowego dzieła Konami pokochano przede wszystkim za kontynuację filozofii poprzedniczek, wedle której lepiej konsekwentnie ulepszać sprawdzone rozwiązania, niż na siłę przewracać całą grę do góry nogami. Po raz pierwszy wykonano również ukłon w stronę polskich fanów, którzy doczekali się całkowitej polonizacji rozgrywki, z komentarzem meczowym włącznie – na okładce rodzimej serii dystrybucyjnej zaś, obok Brazylijczyka Adriano pojawił się Maciej Żurawski.
Lista licencji poszerzona o ligę francuską, kilka drużyn narodowych i klubów niemieckich, oraz pakiet zespołów nienależących do żadnej z lig występujących w grze
  • Polska wersja językowa, w tym duet komentatorów: Mateusz Borek i Roman Kołtoń
  • Modyfikacje systemu podań, strzałów i dośrodkowań, urzeczywistniające tempo meczów
  • Dopracowana praca trójki sędziowskiej
  • Mistrzostwa Świata wzbogacone o etap eliminacji
  • Nowe rozwiązanie silnika meczowego – „szybkie” rzuty wolne
  • Tradycyjny, niewielki lifting tekstur twarzy i sylwetek zawodników
  • Nowe możliwości gry wieloosobowej: systemy rankingowe i turnieje sieciowe

---
Autorem tekstu o serii PES jest Karol "Ceyvol" Cłapa, redaktor polskiej strony Pro Evolution Soccer 2010, gdzie znajdziesz najlepsze dodatki do gry, talenty, newsy, graczy online.

Artykuł pochodzi z http://www.eioba.pl/a/2r36/seria-pro-evolution-soccer-kartoteka